Дросельна заслінка Додж Калібр має підступну звичку вмирати в найкоротші терміни, від кількох днів до лічені хвилини, залишаючи автомобіль в аварійному режимі, лякаючи власників і ламаючи всі плани. Та самі поміркуйте які думки лізуть у голову, коли на панелі приладів горить блискавка, машина при цьому зовсім не відрізняється блискавичністю, вся тремтить як поранена і їде не більше 20 кілометрів на годину, при цьому навіть оберти до ладу не набирає. Практика показує, що у 90 відсотків таких випадків пов'язані безпосередньо з виходом з ладу заслінки, а решта 10 припадає на педаль газу та ремонт проводки між вузлами. Як і завжди, ця стаття є актуальною для власників Джип Компас, Додж Авенджер, Джорні, Фіат Фрімонт та інших власників покоління двигунів 1.8, 2.0 та 2.4.
Причин, через які вмирають заслінки, досить багато, починаючи від банального зношування і до неправильного її очищення від відкладень. Процедура ця насправді необхідна, досить помилуватися поверхнею дросельної заслінки нижче, але вимагає ретельного вибору хімічно активних матеріалів, розуміння пристрою та принципу роботи вузла.
В основному своїй масі заслінки виходять на пенсію по старості, причому вимушено, бо інженер, відповідальний за проектування дросельної заслінки, явно той ще двієчник, прогуляв як мінімум теормех, сопромат і впустив дюймовий болт на теорія пружності. І ми не голослівні, бо не можна спокійно дивитися на нутрощі дроселя без сліз. Виробник припускає, що цей вузол нерозбірний, але плева навальцована кришка не може зупинити допитливий вітчизняний розум. Механізм досить простий: моторчик (ліворуч) крутить подвійну шестерню за велику з них, а мала передає зусилля на зубчасту передачу, що відповідає за відкриття заслінки.
Ми спеціально злегка витягли подвійну шестірню, щоб став зрозумілим принцип передачі зусилля, сама вона виглядає наступним чином. Не треба бути семи п'ядей у лобі, щоб помітити щось негаразд із зубцями малої шестерні, причому це не стільки мастило, скільки воно ж, перемішане з залишками полімеру. Дуже добре видно, що замість прямої лінії ми маємо увігнуту.
Зубчаста передача виглядає ще гірше, центральні зубці на ній вгадуються виключно за силуетами. Тепер уявімо, що відбувається при натисканні на педаль газу: двигун заслінки крутиться, подвійна шестерня обертається і остаточно злизує залишки зубчастої передачі. Як підсумок, маємо палаючий на панелі приладів Check Engine, червону блискавку, дику тремтіння автомобіля і обмеження по обертах і швидкості, що, в принципі, легко пояснити - автомобіль не можливий експлуатувати коли не можна створити ефективну паливо-повітряну суміш.
Трапляється, звичайно, що накривається електроніка всередині дросельної заслінки Додж Калібр, але це досить рідкісне явище. Вихід із ситуації лише один – встановлення нового вузла. Форумні ентузіасти вже кілька років намагаються виготовити ремонтні шестерні, бо заслінка влітає в копієчку, але віз і нині там, хоч ми віддали пару десятків убитих заслінок у різні руки.
Підводних каменів у самій роботі немає, хіба що потрібно бути акуратним з роз'ємом дроселя, який має властивість ламатися (пластик стає ніжним від часу та температури), та обов'язково встановлювати нову прокладку між заслінкою та впускним колектором. Щоб машина не тремтіла на драйві в пробках після заміни, новий дросель потрібно адаптувати за допомогою оригінального сканера, можливо з підвищенням версії прошивки блоку керування двигуном. Процедура дуже бажана, але не обов'язкова, автомобіль і без неї буде нормально пересуватися, хіба трохи менш ефективно.
Як бачите, дросельна заслінка Додж Калібр і решти сімейства автомобілів, це дитяча болячка, відвертий прорахунок, який скоро буде відомий з десяток років, але виробник поки що не прагне модернізувати вузол і випустити дійсно надійну версію.